Ana içeriğe atla

30 OLMANIN VERDİĞİ HİS...

20'li yaşlar en heyecanlı olduğunuz zamanlar.

her şeyi muhtemelen ilk defa tattığınız ve ilklerin hep heyecanlı olmasından kaynaklı bir güzelliktir 20li yaşlar.
çoğu kişi, ilk ciddi ilişkisini yaşar, ilk buhranını, ilk seks deneyimlerini, ilk cilveleşmelerini, ilk yalnız kalışlarını, ilk defa ayaklarının üzerinde duruyor oluşunuz, ilk kendi eviniz, ilk kazandığınız para, ilk iş deneyiminiz.
kısacası 20li yaşlar ilklerin yaşıdır ve onların heyecanı, hevesi vardır. hayallerin yaşıdır 20li yaşlar o yüzden asla unutulmazlar ve hem çok güzel hem de çok özeldir.
30lu yaşlar ise, çoğu ilki yaşadığınız için keyifyaşıdır, aynı zamanda deneyim. bir çok şeyi deneyimleme fırsatınız olmuştur ve planlarsınız. ilginçtir planlardan da keyif almaya başlarsınız belli bir zaman sonra.. keyif almaya bakarsınız, çünkü deneyimlemişsinizdir artık. seksi skor amaçlı yapmazsınız mesela, muhtemelen birlikte zaman geçirmekten keyif aldığınız kişiyle evlenirsiz, paranızı ihtiyacınıza ve keyfinize göre harcarsınız.
müzikten keyif alırsınız, okuduğunuz kitaplardan,seyahatlerinizden çünkü artık çok farklı tarzları deneyimlemişsinizdir, seçim yapabilirsiniz. içkiyi sarhoş olmak için değil keyif için içersiniz.çünkü bilirsiniz ki hayat akıp gidiyor, o yüzden zevk alınmalıdır hayattan.
30 biraz da endişeli bir yaştır. 20'den farkı da buradadır. 30'unuzda biraz endişelenirsiniz, hayatınız için.zamanın çabuk geçtiğini fark ettiğinizden biraz da 40'ı düşünürsünüz. 20'lerde elinizde olan her şeyi o anda tükettiğinizden, 30'da birazda tutmayı öğrenirsiniz.
30 sorumluluk demektir. çoğumuz bu yaşta anne-baba oluruz. en büyük sorumluluk omuzlarımızdadır artık. onun da keyfine bakarsınız. çünkü hayatta sevgiye dair ne varsa zirve noktasıdır çocuk. sonsuz bir sevgiyi, hoşgörüyü deneyimlersiniz 30'unuzda, zevklidir. bir gülüşe bir ömrü ciddi ciddi adayabileceğinizi fark edersiniz.
30 artık bir çok şeyi ertelememeniz gerektiğininfarkına varıldığı bir yaştır. zaman hızla akıp gidiyor ve siz onu tutamıyorsunuzdur. o yüzden daha bir farklı süzersiniz yaşadıklarınızı. bu yüzden etrafınızdaki insanlar azalır belki de, sadece sizin olan anları birlikte yaşamak istediğiniz insanlarla yaşarsınız. istediğiniz ne varsa gerçekleştirmek gerektiğinin farkına varırsınız, yaparsınız da artık.
çocukluğunuzu özlemektir 30. çünkü artık sizden uzaktadır. 20li yaşlarda dün gibi gelen ve burun kıvırdığınız çocukluğunuza uzaktan el sallarsınız. eski fotoğraflar daha bir önem arz eder sizin için.
yorulmaktır biraz da 30. çünkü daha çok özverili olmak zorundasınızdır artık. belki bir eş ve çocuk, hiç olmazsa yaşlılık, beyninizin bir köşesinden "hey buradayım" der. biraz daha çok çalışırsınız, yorulursunuz... hayatı kaçırmamaya çalışmak önemlidir bu noktada...
karar vermek ve uygulamaktır 30. ciddi kararların alındığı ve uygulandığı. hayatınızın geri kalanını etkileyecektir muhtemelen.
belki sonraları da alabilirsiniz bu kararları ama çoğunluk 30'larda verilir bu kararlar.
ahkâm kesmektir 30. şimdi benim yaptığım gibi. büyüdüğünüzün farkına varırsınız. geçmişinize bir şeyler öğütlersiniz. bazı şeylerden ders çıkarmışsınızdır ama bazı şeyleri daha yaşamamışsınızdır. muhtemelen 40'ındaki siz de 30'undaki size ahkâm kesecektir. olsundur neyle karşılaşcağınızı bilmediğiniz, akıp giden bir ırmak gibidir hayat.
korkmamaktır 30. 20li yaşlarda uzak gelen, hep korktuğunuz o eşiktir. fark edersiniz ki korkacak bir şey yokmuş. o yüzden daha az korkarsınız hayattan. öldürmeyen şeyin güçlendirdiğinin farkına varırsınız.
kısacası dostlar her yaşın ayrı güzelliği, hayatın farklı bir tadı var. 
30'da böyle bir şey işte. dilinize vursa da çoğu zaman 40'lara en azından selam ederek biri şeyler daha iyi anlamak, anlamaya çalışmak, dünyaya, hayata kulak kabartmak onu dinlemek, dinlemeyi öğrenmek belki de 30.
30larımı seviyorum ve 30larımı seveceğim. 40larımı 50lerimi ve sonralarını da. 
ve güneşli bir günde, artık ihtiyarlamış kemiklerimi ısıtmak için güneşe çıktığımda gökyüzüne bakacağım, torunlarımı, çocuklarımı seveceğim,
sevdiğim insanlara teşekkür edip, kötü de olsa yaşattığı güzel şeyler için teşekkür edeceğim hayata. son bir yudum daha alıp içkimden, tekrar bakacağım gökyüzüne, teşekkür edip ayrılacağım hayattan, son kez sevdiceğimin yeşil gözlerine bakarak.
bunu istiyorum hayattan, çok fazla görmez umarım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MUTLU OLMAK İÇİN YAPTIĞIMIZ YANLIŞLAR...

Mutlu olmak zor mu ? Nefes almak bir mutluluk değil mi? 1- Asla demeyiniz ( asla asla demeyiniz ) 2- ”ama” ve ”fakat” demeyiniz! 3- ”farketmez” derseniz yalan söylemiş olursunuz, her şey fark eder. 4- Hiç bir cümlenizin fiili ” mış, miş ”veya ”lar, ler ”veya ”mişler, mışlar ”veya ”larmış, lermiş” le bitmesin, bunlar sizin bilmediğiniz ve görmediğiniz, başkasının anlattığı eylemledir ve bunlara göre hareket hem size hem karşınızdakine zarar verir. 5- Başkasının yerine düşünmeyin !! 6- Başkasının yerine karar vermeyin !! 7- Bencilce yaşayın, zaten insan bencildir ve kendisi için yaşar, aksini söyleyip veya düşünüp kendinizi kandırmayın, böylece kim olduğunuzu ve nerede olduğunuzu bilirsiniz. Başkalarına daha az zarar vermiş olursunuz. 8- Pozitif düşünce ile yaklaşın konulara (yapacağım,başaracağım gibi), ama bu Pollyanna’cılık olmasın 9- Asla vazgeçmeyin 10- Geçmişi yargılamayın, bir şey kazanamazsınız sadece tecrübe olarak faydalanın ve mutsuzsanız tekrar etmeyin ! ...

NASİL İSTEDİĞİNİN ÖNEMİ YOK SADECE İSTE :)

Aslında kızgın olduğunuz zamanki dualarınız en hızlı cevaplananlardır. Bunun sebebi öfkenizin sizi odaklaması ve isteğinizi netleştirmesidir. Bolluk Melekleri bize “kristal gibi berrak niyetlerin” önemini öğretiyor. Sürekli fikir değiştirirseniz tezahür ettirme sürecimiz bloke olur.Bazıları dileklerinin gerçekleşeceğine dair bir türlü güven duyamazlar. Bu engelleri aşmanın yolları;  Ne istediğinizle ilgili kararsızlığınız varsa ,sadece belirli bir duyguyu isteyebilirsiniz. Ayrıntıları dert etmenize gerek yok. Yanlış birşey isteme korkusu:  Bu korkuyu bertaraf etmek için duanızı şu cümleyle bitiriniz. “BU VEYA SENİN DAHA İYİ GÖRDÜĞÜN BİRŞEY ALLAH’IM”. Kaynaktan yardımı haketmiyorum korkusu:  Allah ile bağlantı kurmak doğuştan hakkımızdır.Allah bize sevgisini ayırım yapmadan verir. Bencil Olma Korkusu:  Size gelen bir başkasının payının azalmasına neden olmuyor.Ruhsal gerçeklikte kaynak sonsuzdur.İsteyin. İnanmamak:  Dileklerinizin gerçekleşeceğine in...

GEREKSİZ OLAN HİÇ BİRŞEYE TAHAMMÜLÜM YOK...

Bazı şeyler için artık sabrım yok; ukala biri haline geldiğim için değil, aksine hayatımda artık beni mutsuz eden ya da üzen şeyler ile vaktimi daha fazla kaybetmek istemediğim bir noktaya ulaştığım için… Laf sokmalara, haddinden fazla eleştirilere ve hangi türden olursa olsun talep ve beklentilere artık sabrım yok. Benden hoşlanmayan insanları memnun etmeye, beni sevmeyen insanları sevmeye ve bana gülümsemeyen insanlara gülümsemeye yönelik arzumu kaybettim. Artık yalan söyleyen ve beni yönetmek isteyen insanlara bir tek dakika bile harcamak istemiyorum. Oyunların, ikiyüzlülüğün, sahtekarlıkların ve ucuz övgülerin olduğu ortamlarda bulunmak istemiyorum. Çok bilmişliğe ve akademik ukalalığa tahammülüm yok. Aynı şekilde boş dedikodulara da bulaşmak istemiyorum. Uyuşmazlıklardan ve karşılaştırmalardan nefret ediyorum. Farklılıklardan, hatta zıtlıklardan oluşan bir dünyaya inanıyorum, bu nedenle katı ve toleransı olmayan olan insanlardan kaçınıyorum. Arkadaşlıkta sadakats...